WHITE MAN & WOMAN con WHITE STREET MARKET ha confermato l'efficacia del nuovo format streetwear e sportswear aperto a buyer e pubblico finale. Con un calendario di oltre 20 happening tra workshop, mostre, showcase ed eventi musicali WHITE STREET MARKET, già dalla prima edizione, è riuscito a coinvolgere la città di Milano e il Tortona Fashion District, portando un totale di oltre 8.800 visitatori nei tre giorni (16/18 giugno) tra buyer, giornalisti e consumatori finali. Anche i numeri dei social media lo dimostrano: l'Instagram neo nato di WHITE STREET MARKET (@white_streetmarket) è salito a 3.221 follower in pochi giorni con 200.000 impressions sul profilo, che è stato ricercato da 50.000 account in due giorni. Se da un lato l'innovazione con il lancio del nuovo festival streetwear si è rivelato particolarmente efficace, dall'altro resta l'impasse diffusa sulla fashion week uomo milanese.
Così commenta Massimiliano Bizzi, fondatore di WHITE: "WHITE STREET MARKET premia tutti noi per il coraggio e un grande lavoro nell'aver creato una formula che innova il nostro settore e lo rende più contemporaneo. Alla prima edizione ha già superato i 8.800 visitatori e farà parte certamente del nostro futuro solo per le edizioni dell'uomo. Le difficoltà sulla data dell'uomo, per quanto riguarda l'affluenza dei buyer a Milano durante la moda uomo, erano già state ampiamente evidenziate. Probabilmente è stato proprio questo a spronarci a metterci al lavoro su quello che di nuovo abbiamo inventato: una formula che coinvolge sia il B2B, sia il B2C".
Sulla stessa linea è Cristina Tajani, Assessore alla Moda, Design e Attività Produttive del Comune di Milano che ha dichiarato: "Con WHITE abbiamo subito condiviso un punto di vista: ripensare alla formula del menswear per valorizzare il legame stretto con la città e con chi la vive. La prontezza e la velocità di reazione di WHITE ci hanno permesso di avviare subito un cambiamento straordinario all'Ex Ansaldo che torna a vivere anche durante il mese di giugno".
Da un lato il salone ha scommesso sulla qualità della ricerca e internazionalità delle proposte al Tortona 27 Superstudio Più con brand internazionali come Matthew Miller (Special Guest), Abasi Rosborough (Special Designer), Sagittaire A (Special Project), AVAVAV, WRAD e IH NOM UH NIT, che con il suo show ha coinvolto stampa e buyer. Senza contare le presenze di importanti showroom come Vald Agency, Six London, Baltimora Studio e anche Tomorrow London Ltd per il progetto Athleisure: AHEAD - The Function Room.
Un edizione che ha puntato tutto sulla qualità grazie alla presenza di top retailer esteri come Barney's (Giappone), Beams, Bloomingdale's che ha apprezzato la parte sulla sostenibilità, Harvey Nichols, Isetan, Le Bon Marchè, LN-CC, United Arrows, Takashimaya, Printemps, tanto per citarne alcuni.
WHITE MAN & WOMAN, with WHITE STREET MARKET, has confirmed the efficacy of the new streetwear and sportswear format, open to both buyers and end-users. With a calendar of over 20 happenings, including workshops, shows, showcases and music events, WHITE STREET MARKET, at its first edition, has been able to involve Milan and the Tortona Fashion District, with over 8.800 visitors in just three days (from June 16th to June 18th), including buyers, journalists and end-users, as the social media numbers have also shown: the newly- born Instagram of WHITE STREET MARKET (@white_streetmarket) has reached 3.221 followers in few days, with 200.000 impressions on its profile, which has been searched by 50.000 accounts in two days. If, on the one hand, the innovation with the launch of the new streetwear festival has turned out to be very successful, on the other hand, the impasse on Milan’s men’s fashion week has not been overcome.
So Massimiliano Bizzi, founder of WHITE: “WHITE STREET MARKET has rewarded us all, our courage and our great job in developing a formula capable of innovating our sector and making it more contemporary. At its first edition, the new format has already reached over 8.800 visitors, and it will for sure be part of our future only for the men’s editions. The difficulties on the dates of the men’s section, as regards the buyers’ turnout in Milan during the men’s fashion week, had already been highlighted. Probably this is what prompted us to get to work and promptly design something utterly new, a new formula involving both the B2B and the B2C”.
On the same page is Cristina Tajani, Councillor for Fashion, Design and Productive Activities of the Municipality of Milan, who stated: “With WHITE we have immediately shared a viewpoint: the need to rethink the menswear formula, so as to make the most of the close connection with the city and those who inhabit it. The promptness and WHITE’s reaction time have allowed us to introduce an extraordinary change at Ex Ansaldo, which has been revitalized also during the month of June”.
On the one hand, the tradeshow has relied on the quality of the research and the internationality of the proposals at Tortona 27 Superstudio Più, with international brands like Matthew Miller (Special Guest), Abasi Rosborough (Special Designer), Sagittaire A (Special Project), AVAVAV, WRAD and IH NOM UH NIT, which with its show, has captivated press and buyers alike. Not to mention the presence of important showrooms like Vald Agency, Six London, Baltimora Studio and also Tomorrow London Ltd for the project Athleisure: AHEAD - The Function Room.
An edition that has fully relied on quality thanks to the presence of top international retailers like Barney’s (Japan), Beams, Bloomingdale’s, which has appreciated the take on sustainability, Harvey Nichols, Isetan, Le Bon Marchè, LN-CC, United Arrows, Takashimaya, Printemps, to mention just a few.
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